A idea xorde como proposta de traballo para a solicitude dunha licenza por estudos no curso 07/08 tras anos de experiencia no traballo normalizador e docente nun centro de ensino secundario dunha cidade con moi escasa tradición normalizadora.
A pesar dos diferentes contextos que presentan os centros do país , todos comparten as características sociolingüísticas que derivan da lentitude da posta en marcha do proceso de normalización na sociedade en xeral, e no ensino, en particular.
Le+
Democracia e política lingüística en Galiza. Xaime Subiela. Relatorio presentado no foro Sociedades plurilingües: da identidade á diversidade.
O autor repasa a historia normalizadora do noso país e analiza a actuación pública sobre a lingua na Galiza democrática.
Sen dúbida, o idoma foi ampliando a súa presenza na vida dos centros, sobre todo desde un punto de vista formal e de destrezas escritas, mais os ENDL presenciamos a estreita interpretación dos claustros do papel que o ensino debe ter na normalización da lingua e da responsabilidade profesional que iso supón para conseguir estimular no noso alumnado un uso normalizado do galego en calquera dos seus ámbitos vitais e, por outra parte, transmitir os referentes culturais básicos que o idioma sustenta.
Le+
A sociolingüística de Galicia. Anxo Lorenzo. Relatorio presentado no foro Sociedades plurilingües: da identidade á diversidade (xuño 2008)
O autor deseña os elementos máis relevantes da situación sociolingüística actual e tenta enxergar algunhas das claves dos futuros escenarios para o idioma.
Idade e comportamentos (socio) lingüísticos na Galicia actual. Anxo Lorenzo. Relatorio presentado nas III Xornadas de linguas e usos: lingua e idade (novembro 2006)
P17 sitúase nun presente onde emerxe un novo ciclo da política lingüística e aboga por mudar as estratexias normalizadoras no ámbito educativo e actualizar o papel que desempeñan tanto o Departamento de Normalización e Dinamización Lingüística como os Equipos formados nos centros educativos.
O enfoque apunta decididamente ao futuro para comezar un proceso que se insere dentro dun novo marco legal que sitúa aos ENL de maneira máis visible e “profesionalizada” na organización dos centros e aparece estreitamente asociado ao Proxecto Lingüístico de Centro ou á Planificación Lingüística, pois trata de pór en funcionamento ámbitos de colaboración e creatividade que repercutan positivamente nos obxectivos normalizadores.
Le+
A planificación lingüística nos centros educativos . Anxo Lorenzo, Agustín Fernández Paz e Fernando Ramallo. Secretaría Xeral de Política Lingüística. PDF
Guía práctica para a planificación lingüística nos centros educativos. Anxo Lorenzo, Agustín Fernández Paz e Fernando Ramallo. Secretaría Xeral de Política Lingüística (2007). Libro en formato PDF
Non é este lugar para facer historia do labor levado a cabo “contra vento e maré” polos ENDL desde a súa aparición, moitas veces isolados en contextos pouco favorables. Os tempos de hoxe semellan abrir novos camiños para recorrer e P17 quere unirse ao traballo levado a cabo por compañeiros e compañeiras que tratan de situar o galego nas coordenadas dun futuro -xa inmediato- tentando atraer a comunidade educativa á reflexión sociolingüística desde presupostos innovadores.
Le+
O concepto de dinamización e o papel do dinamizador (a) lingüístico. Anxo Lorenzo.
Relatorio presentado no I Seminario de Dinamización Lingüística no ensino (novembro 2006
Boas ideas normalizadoras . Equipos de Normalización Lingüística. Secretaría Xeral de Política Lingüística.
Relación de blogues educativos de interese Equipos de Normalización Lingüística. Secretaría Xeral de Política Lingüística.
Materiais de sociolingüística recollidos na páxina Na punta da lingua
Propostas de aula para o ensino e normalización da lingua en Linguaprende
Sem comentários:
Enviar um comentário