6.14.2008

Fundamentos pedagóxicos e metodolóxicos IV. Cazas do tesouro. Webquest. Miniquest

Existe na rede unha grande cantidade de aplicacións que poden ser explotadas desde un punto de vista didáctico. Actividades interactivas como Jclic, Ardora ou Hot Potatoes ata outras máis recentes como LIM e Cuadernia.

Le+

Ligazóns a ferramentas de creación de actividades en Redemat con enlaces a titoriais e exemplos de actividades.

Información sobre distintas opcións de creación de materiais multimedia para a aula. Edugaliza.

Os docentes contamos con este tipo de actividades de execución rápida e orientación condutista, pero tamén teñen outras que incentivan a reflexión e o procesamento da información. Estamos facendo referencia ás webquest, miniquest e cazas do tesouro, que son as que eleximos neste proxecto por ser actividades enfocadas á investigación onde se presenta ao alumnado un problema e recursos web seleccionados polo docente. Dito traballo abórdase en grupo e deben elaborar un produto final.

Le+

Os cazatesouros . Obradoiro de NTICs na aula de filosofía .

Breve introdución a estas actividades que permiten ao alumnado buscar información pero que non están adicadas á resolución de problemas.

Realiza unha webquest. Obradoiro de NTICs na aula de filosofía .

Esquemática presentación que atende aos compoñentes básicos dunha WQ: escenario, tarefa (de repetición, de recopilación, de misterio, periodísticas, de construción de consenso e de persuasión), proceso, recursos, avaliación e produto.

Realiza unha miniquest. Obradoiro de NTICs na aula de filosofía .

Versión reducida das WQ para desenvolver nunha sesión. Diferencia entre aquelas de descubrimento, de exploración e de culminación.

Las cazas del tesoro: Trucos e habilidades. Lourdes Domenech. CNICE. MEC (2008)

Práctica información sobre como preparalas, redactar a introdución, plantear as preguntas e tipos de preguntas, cómo xestionar os enlaces, formatos para a súa edición, onde atopar modelos e cómo levalas á aula. Numerosos exemplos en diferentes disciplinas.

Construyendo una Miniquest. Eduteka. Abril 2002

As Miniquest poden ser construídas por docentes que apenas se inician na creación e aplicación de Webquest. ao conformarse como un modelo intuitivo que lles axudará a dar os seus primeiros pasos na construción de Aprendizaxes basesadas na Rede.

Aporta tamén un cadro esquemático das diferenzas entre estes dous tipos de actividades en canto aos seus compoñente, tempo requerido para o seu desenvolvemento, tempo de clase necesario para desenvovelas, fundamentos pedagóxicos, pepel dos estudantes...

Exemplos de webquest e miniquest no portal de Contidos Educativos da Xunta de Galicia.

Xerador de Webquest. Aula 21.

Calquera persoa, sen máis coñecemenos que saber utilizar o navegador, estando conectado a Internet pode aquí elaborar on-line a súa propia WebQuest en forma dunha páxina web. Múltiples enlaces a webs educativas, recursos e consellos, introdución a programas xeradores de actividades ...
Wikiescola
Exemplos de webquest elaboradas en diferentes disciplinas e enlaces a portais de webquest.

Bitacora sobre Webquest Isidro Vidal

Siguiendo el rastro de las mujeres: una webquest interdisciplinar Irene González

Mendizábal. Xuño 2006.

Exemplo dunha webquest interdisticinar al abarcar diferentes ámbitos da cultura e da ciencia: a literatura, a arte, o mundo dos inventos e a gran aventrua da exploración.

Webtour Multicolor. Un tour per a la tolerància i respecte envers altres cultures.

Las Webquest en el aula. Aula 21. Novembro 2006.

Interesante páxina con enlaces a este tipo de actividades e artigos que intentan recoller unha visión ampla sobre a práctica e experiencia dentro da aula.


As potencialidades didácticas deste tipo de traballos é moi interesante porque permiten:

. Non centrar a actividade docente na aula tradicional.
. Educa nas destrezas para o tratamento da información a nivel escrito, oral e mesmo icónico.
. Transforma ao alumnado en co-educadores e creadores de información.
. Potencia as habilidades comunicativas.
. Potencia o traballo colaborativo, dentro e fora da aula.
. Pon e valor o papel do mestre como orientador.

Os criterios de avaliación establécense en referencia a:

. Recopilación de información.

. Elaboración de traballos.

. Elaboración da presentación.

. Organización do traballo e debate.

. Participación individual e grupal.

. Cohesión do grupo.

A educación é un sector tradicionalmente pouco dado a novidades e cambios. De todos xeitos, na actualidade, moitos somos os que nos vemos inmersos nuns modelos de ensino-aprendizaxe obsoletos e caducos que non conseguen os obxectivos formulados. Non se trata de condenar completamente unha metodoloxía que ten as súas virtualides, senón de ampliar o tipo de experiencias formativas dos estudantes utilizando medios nos que eles viven inmersos e integralos adecuadamente aos nosos métodos didácticos.

Antes de avaliar dun punto de vista teórico as mudanzas metodolóxicas que este proxecto propón, mellor será tentar poñelas en funcionamento no noso exercicio profesional, pois os escenarios educativos non mudan por decreto. A renovación – de espírito e de práctica- ten que partir do profesorado para que chegue aos seus destinatarios. Posiblemente os froitos non serán visibles a curto prazo – talvez teñamos que agardar unha xeración de estudantes que teña pasado polos ciclos de ensino para ver asentada esta nova perspectiva, mais o profesorado non pode agardar á beira do camiño.

Canto á normalización do idioma, tras anos de inoperancia da administración educativa, os tempos son chegados de se converter o ensino no referente normalizador para o noso alumnado, evitando nuns casos o abandono ou substitución do galego polo castelán, noutros fomentando a aparición de novos falantes ou mantendo os falantes orixinais, dentro dun contexto de prestixio e futuro consolidando un sentimento de cidadanía global e planetaria compatible coa identidade local.

Le+

Os plans lingüísticos como instrumentos da planificación lingüística en Galicia. Anxo Lorenzo (2006).

Linguas cruzadas María Yañez e Mónica Ares. Control Z Produtora (maio 2007).

Documental sobre a situación do galego entre a mocidade. Durante 50 minutos mostra testemuñas de mozos e mozas de diferentes localidades do país que falan das súas experiencias pesoais coa lingua. O uso do galego nas novas tecnoloxías, e no ensino e na ciencia son algúns dos moitos temas abordados.

Sem comentários: